Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

14ο Συμπόσιο Ποίησης, 3rd anniversary!


Ήταν τρία χρόνια πριν, λίγο πριν τα Χριστούγεννα του '13 που είχα 
την έμπνευση να κάμω το Συμπόσιο Ποίησης.
Για μία και μοναδική φορά είχα σκεφτεί.

Και να' μαστε τώρα, τρία χρόνια μετά, στο 14ο Συμπόσιο
ένας διαγωνισμός, θεσμός πια!

Έτσι σήμερα, με αυτό το Επετειακό Συμπόσιο,
το επιπλέον Συμπόσιο από τα τέσσερα που βγάζω μέσα στη χρονιά,
θέλω να σας ευχαριστήσω 
για την αγάπη που έχετε δώσει παλιοί και καινούργιοι
σε τούτη εδώ τη γωνιά και 
για τη στήριξη σας στην Ποίηση και στο Συμπόσιο Μας.

Νέοι φίλοι δοκιμάζονται, αστέρια ξεπηδούν διαρκώς,
εξέλιξη βλέπουμε στη γραφή πολλών φίλων, 
που όπως είχαν δηλώσει ξεκίνησαν να ασχολούνται με την ποίηση 
εξαιτίας του Συμποσίου,
η στάθμη και το επίπεδο ανεβαίνει κάθε φορά και περισσότερο...
και φανταντείστε μόνο τη χαρά μου! 
Δεν περιγράφεται!


Πάμε στο δια ταύτα όμως;
Η λέξη που σας δίνεται αυτή τη φορά
έχει να κάνει και με τα Χριστούγεννα...φυσικά.

Είχε "καθίσει" μέσα μου βλέπετε από καιρό η λέξη ...γέννα
Έτσι λοιπόν έχουμε:

γεννάω - γέννα - γέννηση - γέννημα 
ή Χριστούγεννα

όποια από αυτές, σε όποια μορφή, θέλετε,
κυριολεκτικά ή μεταφορικά,
σε έμμετρο ή ελεύθερο στίχο, ή χαϊκού,
η επιλογή είναι, όπως πάντα, δική σας.


Από σήμερα λοιπόν 
01 Δεκεμβρίου έως και την Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου
στις 8.00, το βράδυ,
θα περιμένω τη συμμετοχή σας στο mail μου

tea_airis@yahoo.gr

μέσα στο mail κι όχι με επισύναψη,
χωρίς διαστήματα ή άλλες μορφοποιήσεις.
Μην ξεχάσετε φυσικά να έχετε και τίτλο! 



Προσοχή!
Μια ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ο καθένας


Αν φυσικά έχετε περισσότερες από μία εμπνεύσεις
μπορείτε να τις ανεβάζετε στο μπλογκ σας, εκτός συναγωνισμού,
(όπως κάνω πάντα εγώ ☺)
με μία απλή αναφορά στο Συμπόσιο, εδώ.



Οι ποιητικές σας συμμετοχές θα συνοδεύονται και πάλι
με μια εικόνα δικής σας επιλογής.
Αν νομίζετε ότι πρέπει να συνοδεύετε τη φωτογραφία σας
με κάποιο link γιατί πιθανόν να υπόκειται σε πνευματικά δικαιώματα,
στείλτε το κι αυτό παρεΐτσα!
Ειδάλλως θα γίνεται αναφορά ότι οι εικόνες δεν μας ανήκουν
και είναι από τη google.

Από Παρασκευή  23/12 έως και Πέμπτη 29/12
τα ποιήματα θα τεθούν σε ψηφοφορία
με το γνωστό τρόπο, όπως πάντα.
Παρασκευή 30/12
θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα.

Λόγω της επετείου των 3 χρόνων
οι νικητές θα είναι, 
όπως και στο πρώτο Συμπόσιο 3.

Δώρο όμως θα πάρει κι ένας από όσους συμμετέχουν
στο δρώμενο μας με οποιοδήποτε τρόπο
όπως πάντα έπειτα από κλήρωση.

Τις καλύτερες ευχές μου 
για τις φετινές γιορτές!
Καλά να περάσετε
και καλό μήνα!

@ριστέα



Το Συμπόσιο δεν είναι επίσημος διαγωνισμός.
Είναι ένα διαδικτυακό μας δρώμενο.

Δημιουργήθηκε για τα blogs με τα οποία 
έρχομαι σε αλληλεπίδραση. 

Οι περισσότεροι μεταξύ μας πια γνωριζόμαστε
(αρκετοί γνωριστήκαμε μέσα από το Παιχνίδι των λέξεων
του TEXNIS STORIES, πάνω στο οποίο κι αρχικά πάτησα).

Καθώς πλέον σας γνωρίζω όλους 
μπορώ να διασφαλίζω και τη διαφάνεια.

Θα συμμετέχουν είτε στη δημιουργία είτε στη βαθμολόγηση, 
μόνον φίλοι αναγνώστες.
Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.

_______________________________________________

Και μερικές σημειώσεις...
Γένεση και γέννηση.

Γένεση είναι η δημιουργία. 
Όλοι μας μιλάμε για τη γένεση του σύμπαντος.
Λέμε επίσης: η γένεση ενός έργου τέχνης. 
Έχουμε τη φράση «εν τη γενέσει». 
Η γένεση είναι παράγωγο του ρήματος γίγνομαι 
που σήμερα το λέμε γίνομαι. 
Από εδώ βγήκαν και οι παρακάτω λέξεις μας: 
Γένος, γενετής, γόνος, γονέας, γενέθλια, γενέτειρα, 
γενετική, γενεσιουργός, γενετήσιος, ευγενής, 
γηγενής, ενδογενής και πολλές άλλες.

Γέννηση είναι ο ερχομός στη ζωή ενός νέου οργανισμού
η γέννα, ο τοκετός.
  Η γέννηση του Κυρίου, η γέννηση της Θεοτόκου και τα Χριστούγεννα. 
Έχουμε τη φράση μας «από γεννησιμιού του» = εκ γενετής. 
Το ρήμα μας σήμερα είναι γεννάω=γεννώ, 
το οποίο μας έδωσε πάμπολλες λέξεις όπως: 
γέννημα, γεννητής, γεννητός, αγέννητος, γεννήτωρ, 
Από τη γέννα έγινε ο γενναίος, γενναιότητα, γενναιόδωρος, γενναιόφρων, γενναιόψυχος και το γέννημα=το πλάσμα, το δημιούργημα, το προϊόν, 
αλλά και πολλές άλλες. 
πηγή

32 σχόλια:

  1. Καλό μήνα κορίτσι μου !
    Δεσμεύομαι κι υπόσχομαι να γιορτάσω μαζί σας με μια συμμετοχή... φιλιά γλυκά γλυκά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα, Αριστέα μου! Ενθουσιάστηκα με τις λέξεις! Τόσα πολλά μπορεί να γράψει κανείς και ήδη στο μυαλό μου χοροπηδάνε διάφορα!
    Ταιριαστή η επιλογή λέξης και για το επετειακό.

    Να 'σαι καλά και να φροντίζεις το Συμπόσιό μας, γιατί δίχως δεν κάνουμε!
    ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ πάλι! Καλό μήνα! Γιορτινά να τον περάσεις και ξεκούραστα (εντάξει, όσο γίνεται...)!

      Διαγραφή
  3. ΩΩωω τέλεια, Συμπόσιο!!!! Μου άρεσε η λέξη, θα δούμε νομίζω υπέροχες συμμετοχές!
    Σε γλυκοφιλώ, σε καλημερίζω και σου εύχομαι έναν υπέροχο μήνα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλό μήνα Αριστάκι μου!
    Σημαδιακή και γιορτινή η λέξη που διάλεξες.
    Καλή αρχή και σ' αυτό το Συμπόσιο λοιπόν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλό μήνα να χεις Αριστέα μου!! Ευλογημένο και δημιουργικό!! Καλή επιτυχία σε όλους τους εν δυνάμει ποιητικούς γεννήτορες!!! ;))
    Φιλάκια πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλημερα και καλο μηνα! Ακονιζουμε μολυβια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπεροχο το επετειακο θα συμμετασχω οπωσδηποτε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλό μήνα Αριστάκι μου
    Εύχομαι κάθε επιτυχία στο Συμπόσιο ΜΑΣ
    Γεννάμε ιδέες λοιπόν και στις
    παραδίδουμε με πολύ αγάπη
    Ξέρεις εσύ να τις φροντίζεις!!!!!

    Σε φιλώ πολύ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλησπέρα και απο δω Αριστέα μου! Εξαιρετική γισα μένα η επιλογή λέξης! Εννοείται πως συμμετέχω! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλό μήνα,Αριστέα μου!
    Τέλειες οι λέξεις!
    Στρώνομαι στη δουλειά! χιχι
    Τα φιλιά μου!
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Συμπόσιο ε; χμμμμ ήρθε η ωρα;...θα βρω χρόνο αραγε; θα γεννησω ιδέες;..πως θα απαντηθουν τα τόσα ερωτηματα μου
    Αριστακι μου;
    Υπόσχεση δεν δινουμε ομως θα προσπαθησουμε...ναι; καλη εμπνευση σε όλους... καλο και χαμογελαστο μηνα να έχεις μικρή μου φιλακιαααα..
    Υ.Γ. αν ξεχαστώ σφύρα μου... ναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Άντε, εύχομαι όμορφες εμπνεύσεις ακόμα καλύτερες από τις προηγούμενες, αν και κάθε συμπόσιο είναι διαφορετικό και μόνο έτσι πρέπει να το βλέπουμε!
    Τώρα με τούτο της γέννας... δεν ξέρω τι θα γεννήσουμε ακριβώς! Ελπίζω όχι τίποτε μεταλλαγμένο...! Αν η έμπνευση γεννήσει κάτι της προκοπής, θα ΄ρθω να στο καταθέσω;-)

    Δεν θυμάμαι το 1ο Συμπόσιο, διότι ήμουν νιόβγαλτη στην πιάτσα εδώ... και ίσα που σχολίαζα δειλά σε δύο της παρέας. Θυμάμαι όμως το δεύτερο, όπου και είχα την πρώτη μου συμμετοχή - πρώτο ποίημα μετά από τα χρόνια της εφηβείας... ε, είναι πολύ σημαντική η προσπάθεια και είχε πάει πολύ καλά για τα δεδομένα μου!
    Ίδωμεν, λοιπόν, και εύχομαι καλή δύναμη και σε σένα!
    Καλό μας μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τέλεια η λέξη!
    Σκέψη σε εγρήγορση τώρα, χαχαχα.
    Καλό μήνα και φιλί :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Να ευχηθώ ολόψυχα ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ στο "ΣΥΜΠΟΣΙΟ". Πλέον Αριστέα μου είναι θεσμός. Και θεσμός που έχει σφυρηλατηθεί με συμμετοχές, με ποιότητα, με ζωή, με ανταπόκριση. Συγχαρητήρια για τη ζωή που δίνεις όλον αυτόν τον καιρό στο οικοδόμημα αυτό.
    Καλό μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλό μήνα δίαρ Άιρις!
    Καρδούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλό και ευλογημένο μήνα και καλές γιορτές να περάσεις Αριστέα μου!!!
    Ενδιαφέρον ακούγεται το συμπόσιο,με όμορφο θέμα αν τα καταφέρω θα συμμετέχω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το φιλολογικό μάθημα στο τέλος με τρέλανε! Μέσα κι εγώ για το καλό των εορτών!! Μουτς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Χο χο χο!!!! ήρθα!! κι εύχομαι να μείνω... μη ξεχαστώ πάλι πουθενά... !!!!
    Αριστούλι μου φιλί σβουριχτό!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τρίχρονο έγινε το μπαγάσικο;
    Το θυμάμαι από τότε που.... μπουσούλαγε!
    Ε θα το γιορτάσουμε με διπλή δόση κρασιού αυτή τη φορά!
    Και με τους κουραμπιέδες θα κάνουμε και κοιλίτσα, για να "γεννήσουμε" κάτι καλό...
    Καλά μας "γεννητούρια", λοιπόν!
    Και μ'ένα πόνο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλό μήνα, Αριστέα μου, καλό χειμώνα, καλές γιορτές και καλή επιτυχία στο νέο σου Συμπόσιο!
    Φιλάκια πολλά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αριστεα μου 3 χρονια , μπραβο αυτο δειχνει ποσο καλη ιδεα ηταν και εδωσες τοπο εκφρασης σε πολλά κειμενα που αξιζαν να διαβαστουν, καλο μηνα με αγαπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Να τα εκατοστήσει ο θεσμός! :) Καλή επιτυχία και καλές εμπνεύσεις να έχουμ...να έχω Παναγία μου, δεν πάω καθόλου καλά τελευταίως από έμπνευση αφού! Καλησπερούδια και φιλιά και καλό μήνα! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ήδη τα 13 συμπόσια αποτελούν μια μικρή ανθολογία.
    Καλή συνέχεια, Αριστέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πότε πέρασαν τρία χρόνια;;
    Δεν είναι υπέροχο να ξεκινάς κάτι και να μην έχεις ιδέα πως θα εξελιχθεί.. και μετά από τόσα χρόνια να βλέπεις την πορεία του..;
    Πρώτα απ'όλα συγχαρητήρια για την νίκη σου στο Παίζοντας!! Όπως θα είδες από το σχόλιό μου στην ψηφοφορία σε άφησα στο τσακ.. :)
    Εννοείται θα λάβουμε μέρος γιατί εκτός των άλλων επέλεξες μία λέξη που..γεννά τρομερή έμπνευση σε κάθε μορφή!!
    Καλό μήνα Αριστέα μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Καλό μήνα Αριστέα μου και καλή επιτυχία σε ένα ακόμη συμπόσιο που είμαι σίγουρη ότι θα έχει! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Καλό μήνα Αριστέα εδώ !! Καλή επιτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Τέλεια! Καλή επιτυχία και καλό μήνα να έχεις! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Σας ευχαριστώ όλους πολύ για τα σχόλιά σας.
    Χαίρομαι που σας άρεσε η επιλογή μου (λίγο τραγική ειρωνεία για μένα η επιλογή της) αλλά ένι γούει...άρχισαν ήδη να καταφθάνουν ομορφιές στο μέιλ μου και ξέρω πως αυτό το Συμπόσιο θα "γεννήσει" αριστουργήματα!
    Πολλά φιλιά ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Καλές εμπνεύσεις σε όλους και χρόνια πολλά στο συμπόσιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή