Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

Τούτη είν΄ η πατρίδα η δική μου....


Έχω μια αλάνα μέσα μου μεγάλη.
Από μικρή την κουβαλώ, 
με τα εκλεκτά αρώματα της μνήμης τυλιγμένη...
Φθάνει ίσαμε τα τρία κυπαρίσσια που ορθώνουν αγέρωχα 
τις άκρες των στον ουρανό,
χαιρετώντας με κάθε πρωί, 
ευλαβικά σχεδόν, 
μυστηριακά μετά βεβαιότητας.
Πάντα το ίδιο σκηνικό-πάντα η ίδια τελετουργία.
Κι ύστερα αφήνω τη ψυχή, 
ελεύθερη κατάδυση να κάνει στην αυλή των θαυμάτων.
Εκεί, που το κορμί αμέτρητες στιγμές γδάρθηκε 
πάνω στην έξαψη του παιχνιδιού
Μα είναι πληγές αστείες τώρα πια...
Και παρά εκεί την ακουμπώ στο πράσινο περβόλι
Και μένει υγραμένη από τη δροσιά των νοτισμένων του ανθών
και χορτασμένη από τ'αγαθά της γης...

Πέτρες, κλαδιά και χώμα κι ουρανός
και μνήμη σαν αλάνα.
Τούτη είν' η πατρίδα μου
που μ' αγκαλιάζει ως τώρα.
Αν χάσω κάτι από όλα αυτά
θα χάσω τη μισή ζωή μου.
Δεν θέλω πλούτη, ευκολίες κι άλλη απλωσιά.
Θέλω μονάχα να γελώ στα ίδια μέρη 
που ρίζωσε για πάντα η ψυχή μου.

Αριστέα



Αυτή ήταν η εκτός συναγωνισμού συμμετοχή μου 
στο 9ο Συμπόσιο Ποίησης, 
όπως κάνω σε όλα τα Συμπόσια ως τώρα.

Φιλιά κατάμουτρα
@

60 σχόλια:

  1. Καλημέρα αγαπημένη μου!
    Αγάπησα πολύ την πατρίδα σου και ομολογώ πως είδα και τη δική μου πατρίδα να κρύβεται κάπου ανάμεσα στους όμορφους γλαφυρούς σου στίχους!
    Καλή επιτυχία στο ένατο συμπόσιο και εύχομαι πολλά πολλά ακόμη συμπόσια για όλους μας.
    Τα έχουμε αγαπήσει άλλωστε πολύ!

    Φιλάκια πολλά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ πολύ Κικίτσα μου!
      Να'σαι καλά!
      Φιλάκια! ♥

      Διαγραφή
  2. Αχ Αριστέα μου αυτη η τελευταία πρόταση σου νομίζω ότι είναι ριζωμένη στις περισσότερες καρδιές... Καλημερα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι , νομίζω ότι πολλοί νιώθουμε το ίδιο!
      Φιλάκια πολλά♥

      Διαγραφή
  3. Τί όμορφο, βρε Αριστάκι!
    Ειδικά οι 2 τελευταίοι στίχοι σου είναι συγκλονιστικοί!
    Αγκαλιά και πολλά γλυκά φιλάκια για μια όμορφη μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Έχω χάσει επεισόδια βλέπω! (είναι που προσπαθώ αν βρω και πα΄λι τους ρυθμούς μου) Κι άλλο συμπόσιο; Υπέροχο αυτό που έγραψες Αριστέα μου!
    " Πάντα το ίδιο σκηνικό-πάντα η ίδια τελετουργία.
    Κι ύστερα αφήνω τη ψυχή,
    ελεύθερη κατάδυση να κάνει στην αυλή των θαυμάτων"
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ αυτή η αυλή των θαυμάτων...Γιατί έτσι την αισθάνομαι Μαρία μου!
      Τα φιλιά και την αγάπη μου!♥

      Διαγραφή
  5. Πολυ ομορφο Αριστεα μου! Ειδα κι εγω κατι δικο μου μεσα σε ολα αυτα! Καλη σου μερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Kαι τωρα; μετα απο αυτό τι γράφουμε εμείς μου λες; καλημέρα Αριστακι μου με την πανέμορφη πατρίδα σου..!!!!!!!! πιο πατρίδα δεν γινεται...και δική μας ε; φιλακιαααααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα που μου παραπονιέσαι... Μαι χαρά θα τα πας!
      Φιλάκια πολλά Σμαράγδι μου!♥

      Διαγραφή
  7. Πόσο όμορφο Αριστέα μου...! Σαν ηρεμιστικό λειτούργησε ;-)
    Πολλά φιλάκια, τη Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κατερινάκι μου.
      Χαίρομαι που το είδες σαν ηρεμιστικό!
      Φιλιά♥

      Διαγραφή
  8. Αριστάκι μου γεια σου
    Μόνο οι άνθρωποι που έχασαν την πατρίδα τους
    που βίαια ξεριζώθηκαν καταλαβαίνουν πόση ζεστασιά
    κρύβει ο τόπος που μας γέννησε ....
    Εύγε κορίτσι μου για τα υπέροχα λόγια σου:
    "Δεν θέλω πλούτη, ευκολίες κι άλλη απλωσιά.
    Θέλω μονάχα να γελώ στα ίδια μέρη
    που ρίζωσε για πάντα η ψυχή μου."

    Σε γλυκοφιλώ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελλέν μου, αυτοί οι στίχοι είναι όλη η ζωή μου!
      Περιγράφει εμένα χωρίς άλλα λόγια! ♥
      Σε φιλώ γλυκά!

      Διαγραφή
  9. Αν πω ότι ανατρίχιασα θα είναι υπερβολή ??? Είναι ο ύμνος της ιδιαίτερης πατρίδας του καθενός !! Μέσα σε εικοσιέξι στίχους ,η παιδική ,η τωρινή ηλικία ξεδιπλώνονται και σκορπίζουν τα πιο όμορφα συναισθήματα , τις επιθυμίες και τις ενδόμυχες σκέψεις ! Μπράβο τρυφερό μου Αριστάκι !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ολυμπία μου, χαίρομαι πολύ πολύ που σου άρεσε τόσο πολύ!
      Πολλά γλυκά φιλιά!♥

      Διαγραφή
  10. "Δεν θέλω πλούτη, ευκολίες κι άλλη απλωσιά.
    Θέλω μονάχα να γελώ στα ίδια μέρη
    που ρίζωσε για πάντα η ψυχή μου"

    πόσο ομορφιά μπορείς να κρύβονται μεσα σε λίγες γραμμές..
    πραγματικά όμορφο,μακάρι όλοι να μπορούσαμε να εκφραστούμε με εξίσου όμορφο τρόπο!
    Μπράβο σου!!
    σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Νικολέτα μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!
      Πολλά φιλιά!♥

      Διαγραφή
  11. (Δεν θέλω πλούτη, ευκολίες κι άλλη απλωσιά.

    Θέλω μονάχα να γελώ στα ίδια μέρη

    που ρίζωσε για πάντα η ψυχή μου.)

    Σε τρεις γραμμές λες τόσα πολλά, όσα άλλοι θα χρειαζόταν ολόκληρο βιβλίο για να τα εκφράσουν.

    Συγχαρητήρια
    με αγάπη
    Γαβριήλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αριστάκι, ένα θα πω: Υπέροχο!!!!
    Θεωρώ ότι είναι το καλύτερό σου!!!
    Γεμάτο αλήθεια και πολλή ψυχή...!!!
    Το λάτρεψα!!!
    Φιλιά πολλά κι έκανες μια εξαιρετική εισαγωγή στο νέο συμπόσιο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι γιατί δεν έγραψα εγώ, μα η ψυχή μου! :)))
      να'σαι καλά μάτια μου!
      Φιλάκια πολλά♥

      Διαγραφή
  13. Αρχισε το συμπόσιο;;; Καλή επιτυχία σε όλους με αξιόλογες συμμετοχές όπως πάντα εξάλλου!!
    Θυμάμαι στην λέξη θάλασσα, είχαμε διαβάσει εξαίσια ποιήματα για την πατρίδα μας!! Τώρα πάλι θα τσουτσουρώσουμε από πατρίδα!!! :)) Αχ και βαχ!!
    Υπέροχο και τόσο τρυφερό και πονετικό το ποίημά σου Αριστέα μου!! '' Τούτη είν' η πατρίδα μου
    που μ' αγκαλιάζει ως τώρα.'' Στις χαρές και στις λύπες!!!
    Σε ευχαριστούμε κοπέλα μου!! Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άρχισε και τρέχει με χίλια Μαρλέν μου!
      Και τώρα θα διαβάσουμε θαύματα...θα το δεις!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλάκια πολλά!♥

      Διαγραφή
  14. Πατριδο-γνωσία έγραψες.
    Συγκινημένη πολύ μ' αυτό που διάβασα σε καληνυχτίζω Αριστάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. "Θέλω μονάχα να γελώ στα ίδια μέρη
    που ρίζωσε για πάντα η ψυχή μου."
    Το καλύτερο κομμάτι του ποιήματος το άφησες για το τέλος. Πονηρούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από μικρή στις εκθέσεις μου ήθελα δυνατό φίνις Πίπη μου!
      Να'σαι καλά χαρά μου ♥

      Διαγραφή
  16. Μα πόσο καιρό είχα να ανοίξω τον υπολογιστή; Είχα βλέπεις έντονο το φαινόμενο-ντουβρουντζά και δεν με άφηνε...
    Μου άρεσε πολύ το άλλαξέ το σου. Ναι για τη σανίδα από το σκαμνί λέω.
    Ξετρελάθηκα με τους σελιδοδείκτες σου!
    Αλλά και το εκτός συναγωνισμού ποίημα με συγκίνησε!
    Φιλί μεγάλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. «Αν χάσω κάτι από όλα αυτά
    θα χάσω τη μισή ζωή μου».
    Ευλαβικά, μυστηριακά σκαλίζει τη μνήμη αυτός ο συγκινητικός ύμνος σου, Αριστέα. Και ξεθωριάζουν μπροστά του, οι ευκολίες τής ζωής μας.
    Ένα εξαιρετικό λογοτεχνικό γραπτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε Άρη , τα λόγια σου με συγκινούν!
      Να'σαι καλά!
      χαιρετώ :))

      Διαγραφή
  18. Καταπληκτικό και ιδιαιτέρως δροσερό το ποίημα σου.
    Εγώ Αριστέα μου, όσο κι αν προσπαθώ,
    η λέξη "πατρίδα" μου φέρνει στο νου
    εικόνες κουρελιασμένης και ποδοπατημένης γυναίκας
    γι αυτό δεν θέλω αυτές τις εικόνες να τις αποτυπώσω
    με λέξεις σε ποίημα.
    Θα είναι κάτι θλιβερό και γι αυτό περιμένω να διαβάσω
    κάτι άλλο πιο αισιόδοξο και χαρούμενο
    σαν αυτό το δικό σου ποίημα.
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ πασταφλωρίτσα μου... έχουμε συνδυάσει στο μυαλό την πατρίδα με εικόνες ματωμένες! Σε καταλαβαίνω!
      Εύχομαι πάντως να σου έρθει καλύτερη έμπνευση!
      Φιλάκια πολλά♥

      Διαγραφή
  19. Η πατρίδα σου καταπληκτική και ανεβάζει τον πήχη κατά πολύ!
    Καλές εμπνεύσεις και σε μας τους υπόλοιπους!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Μαρία μου!
      Σε ευχαριστώ πολύ πολύ ♥
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  20. Τελικά με εσένα δεν ξέρω που να γράψω σχόλιο!!Απλά διαβάζω και γράφω όπου βλέπω τη λέξη:Εδώ!Πάντως να ξέρεις ότι σε θαυμάζω, σ' αγαπώ και διαβάζω ότι δικό σου περνάει από τη..ματιά μου την περίεργη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αχαχα! Σας έχω τρελάνει αχτίδα μου! Σε ευχαριστώ που ακολούθησες το εδώ κι έτσι είχαμε μια όμορφη αλληλεπίδραση!
      Φιλάκια πολλά♥

      Διαγραφή
  21. Λοιπόν;
    τι σου κάναμε και
    μας βασανίζεις χαρά;
    N.Βρετάκος
    Χαρούμενο βάσανο, οι μνήμες σου Αριστέα. Μας μοίρασες εικόνες κι εμείς πήραμε το φως τους και λάμψανε όλα μέσα μας. Μας άνοιξες τις πόρτες κι από μέσα τους βγήκαν οι αστραφτερές σκέψεις μας, σαν κεραυνοί που ψάχνουν να χτυπήσουν τη γη. Μας θύμισες ότι την ζωή την ψάχνεις σήμερα και αύριο νιώθεις ότι θα την έχεις βρει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που είμαι χαρούμενο...βάσανο! αχαχα!
      Να'σαι καλά αγαπημένε μου Δημήτρη!
      Χαίρομαι που σου άρεσα!
      Τα φιλιά μου♥

      Διαγραφή
  22. Αριστουλι μου τα είπες όλα για όλους μας.
    Δε ζηταμε πολλά, τηνησυχια μας μόνο.
    Φιλακια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ρένα μου!
      τα φιλιά μου και την αγάπη μου!♥

      Διαγραφή
  23. Πόσο συγκινητικό!! Αριστέα δεν έχω λόγια... Ειδικά οι τελευταίοι στίχοι σου με έκαναν να ανατριχιάσω... Πόση γαλήνη αφήνει!
    Υπέροχο, υπέροχο, υπέροχο!!
    Πολλά γλυκά φιλιά αφήνω!! ❤❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Αχ, βρε κοριτσάκι μου, πόση ομορφιά, πόση ευαισθησία! Με συγκίνησες, με το υπέροχο ποίημά σου!
    Σε φιλώ γλυκά!
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Μαρίνα μου!
      τα φιλιά μου και την αγάπη μου!♥

      Διαγραφή
  25. Πολύ συγκινητικο το ποίημα σου και οι φωτογραφίες σου το συμπληρώνουν με τον καλύτερο τροπο! Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες Αναστασία !
      χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!
      Φιλάκια πολλά♥

      Διαγραφή
  26. Άλλη μία κατάθεση της ευαίσθητης και πανέμορφης ψυχής σου σ΄αυτό ο υπέροχο ποίημα σου !!! Αριστέα μου , υπέροχο !!! Με συγκίνησε βαθειά .....Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά γλυκιά μου Κλαυδία...
      Πόσο με συγκίνησες κι εσύ!

      Φιλιά καρδιάς!

      Διαγραφή
  27. Τσα! Να 'μαι!
    Σχετικά με τη γελιο-θεραπεία, έχω να σου πω πως βλέποντας τις εικόνες διαπίστωσα πόσο θρήσκα είμαι...
    Αφού κάθε φορά έλεγα: "Έλεος"!!!!!
    ;-)
    Φιλάκια, καλλιτέχνη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. είστε απίστευτη

    χίλια εύγε για τα σπουδαία σου τάλαντα ΕΥΓΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Κοπελιά, ξέρεις τι έχεις πάθει εσύ;
    Μπερδεύεις το Σπίτι με την Πατρίδα,
    με αποτέλεσμα, να χρειάζεσαι διαβατήριο
    για να "ταξιδέψεις" εκτός σπιτιού!

    Υ.Γ Εντάξει, το ποίημα είναι υπέροχο,
    εκείνο που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί
    γράφω έτσι...στοιχισμένα! Αχαχαχα!:))
    Φιλάκια πολλά!♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ουπς! Αυτά τα σχόλια τα ανακάλυψα μόλις!
    Σας ευχαριστώ πολύ!
    Φιλιά! :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Υπέροχο ποίημα, Αριστάκι μου! Δεν το είχα διαβάσει και με συγκίνησες κι εύχομαι ολόψυχα να είσαι πάντα γεμάτη με όμορφες στιγμές και με πλούσια συναισθήματα!!! Να είσαι καλά και να έχεις ένα γλυκό Σαββατοκύριακο!
    Φιλιά πολλά με μια γενναία αγκαλιά!:))♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε Κατερίνα μου!
      Φιλάκια πολλά

      Διαγραφή