Τετάρτη 11 Ιουνίου 2014

Μέρες ποίησης.." Σαν θερινό σινεμά"!



Φυσικά κι έχω χαθεί τελευταία.
Συμπόσιο βγάζω σε δυο μέρες!
Οι συμμετοχές μέχρι κι αυτή τη στιγμή (σημ: Τρίτη απόγευμα)
με έχουν χαροποιήσει ιδιαίτερα!

Μπαίνω συχνά και ξαναδιαβάζω τις συμμετοχές με τις ώρες....
Εξαιρετικές...δεν έχω άλλα επίθετα..ξέμεινα από λόγια!
Εδώ να πω, ότι ενδέχεται να βγει με .... δύο κάλπες το 4ο Συμπόσιο!
Αναμονή ως την Παρασκευή λοιπόν!



Από την άλλη, έγραψα κι εγώ κάτι , εκτός συναγωνισμού, εννοείται. 
Σε ένα χαρτί μες στη νύχτα ....δεν άνοιξα καλά καλά τα μάτια μου.
μη και χάσω τον ειρμό...
Ε, πάει η δικιά σου χτες για την αποκρυπτογράφηση...bingo!
Την κάτσαμε τη βάρκα, πώς το λένε; καπούτ ποίημα! 
Ένα μάτσο παλιογράμματα,
 σαν παλιοσίδερα σε μάντρα αυτοκινήτων!
Κι ήμουν σίγουρη ότι είχα μεγαλουργήσει!
Αλλά πίσω έχει η αχλάδα την ουρά...
Και βουαλά!



Σαν θερινό σινεμά

Σαν θερινό σινεμά, τα χρόνια δίπλα σου πέρασαν.
Σε μια γιγαντιαία οθόνη τα πάθη μας ζωντάνεψαν
Κι εμείς, κάτω από έναστρες νυχτιές
λόγια του πάθους, άπειρες φορές  ανταλλάξαμε.
Εσύ, στο μισοσκόταδο το χέρι κάτω από το φουρό μου έβαζες
 κι οριοθετούσες πάντοτε τα σύνορά σου!
Με πασατέμπους κι αναψυκτικά 
τα πρώτα χρόνια πέρασαν,
ψηλαφιστά,στην αρχή,
ηδονικά μετά!
Σαν ταινίες της Σοφίας Λόρεν.
Με ένα ποτήρι κρασί, η επόμενη δεκαετία 
μας βρίσκει πιο ώριμους,
σαν ταινίες του Κισλόφκσι ,
που θες ώρες ανάλυσης.
Ανάμεσα σε αναστεναγμούς και ιεροτελεστίες,
να βρίσκεις χρόνο και για αναλύσεις....
Μα το άρωμα του θερινού σινεμά ακόμα κρατούσε...
Βουβές ταινίες τα ύστερα χρόνια
Πού χρόνος για αναλύσεις
και χαμουρέματα.
Ψύχρα έβαλε και το θερινό πια δεν μας σηκώνει...
Τίτλοι του τέλους έπεσαν 
και χρόνια πολλά έκαμα σε θερινό να βρεθώ ξανά.
Κλείνω τα μάτια για λίγο
 και στην οθόνη των ματιών μου σε προβάλω...
Ρομαντική κομεντί 
με άδοξο τέλος
Κι όμως, το άρωμα από τις βουκαμβίλιες των σπιτιών
ακόμα στης ψυχής μου τα κιτάπια 
ευωδιάζει....

@ριστέα

62 σχόλια:

  1. Καταπληκτικό Αριστέα μου!
    Κάθησα και εγώ στο θερινό σινεμά και είδα την ιστορία σου!
    Πόσες εικόνες μας δημιούργησες πόσα συναισθήματα!
    Δεν έχω τι άλλο να πω!
    Μπράβο!
    Πολλά πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενάκι μου, σε ευχαριστώ πολύ μάτια μου!
      Να'σαι καλά!
      Φιλιά! ♥

      Διαγραφή
  2. πολύ μου άρεσε,αλήθεια!
    παραστατικότατο και πρωτότυπη η αλληγορία με το θερινό σινεμα!
    Να σκάσουν οι Ανώνυμοι που έχουν φάει και το όνομά τους από τη λύσσα τους! χαχαχαχαχα
    καλημέρααααααααααααααααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βαλτή ήσουν πουλάκι μου; Ήταν σαν να τους προσκαλούσες :)))
      ΥΓ: Χαίρομαι που σου άρεσε η αλληγορία μου !
      Μάκια! ♥

      Διαγραφή
  3. Καλημερούδια Αριστέα μου! Αν οι συμμετοχές είναι τόσο εξαιρετικές όσο το ποίημα σου καταλαβαίνω γιατί τις διαβάζεις ξανά και ξανά! Ένα μεγάλο μπράβο!! Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο με τιμούν τα λόγια σου Βιβή μου!!!
      Μόνο που εγώ δεν φτάνω τις συμμετοχές του Συμποσίου με τίποτα!!!
      Φιλιά! ♥

      Διαγραφή
  4. Ποιός να σε συναγωνιστεί εσένα μάνα μου?Πρώτο βραβείο σου δίνω και ας είχα καιρό να περάσω!Το ίδιο με συναρπάζεις κάθε φορά!Τι κι αν ήταν στα τυφλά,με τα μάτια της καρδιάς γράφεις καλύτερα!
    Φιλιά νοσταλγικά ❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω μιλ μερσί μπισκοτάκι :))
      Να'σαι καλά εξαφανισμένο μας!
      Φιλάκια πολλά ♥

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα Αριστάκι μου
    Το ποίημά σου μου άρεσε πολύ
    Μαγικά εκτυλίχτηκε κι άφησε σαν
    απόσταγμα ένα άρωμα θερινών άνθεων!!!
    Θαυματουργό το σκοτάδι προνόησε
    να δει με της ψυχής τα μάτια!!

    φιλάκι γλυκό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Ελένη μου.
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε!
      Φιλάκια πολλά! ♥

      Διαγραφή
  6. Γλυκο τρυφερο και μελαγχολικο! Μια καταθεση ψυχης; Ζωης; Πανεμορφο!
    Καλα αυτο που περιγραφεις ποσες φορες το εχω παθει! Ονειρευομαι στιχους και μουσικες και μεσα στον υπνο μου λεω "πωπω τι εγραψα τωρα!!!" Και μετα πασχιζω στον ξυπνιο μου να θυμηθω, αλλα τζιφος!
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε Χριστινάκι μου!
      Μοιάζουμε σε αυτό πολύ...άπειρες φορές το έχω νιώσει ;-)
      Για αυτό και γράφω στο σκοτάδι ...;-)
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  7. Πάντα έλεγα ότι, ένα τεράστιο πλεονέκτημα του θερινού του σινεμά, είναι η ανυπαρξία του ταβανιού. Στέλνεις το βλέμμα ψηλά και χάνεται μαζί με τη σκέψη σου. Το φέρνεις κοντά και μπλέκεται στις σκηνές του πανιού, που αγωνίζονται να σε κερδίσουν. Όλα τ' άλλα, ήρθαν κοντά μας, με τις υπέροχες περιγραφές σου, Αριστέα. Νοιώσαμε ότι όλα μένουν πάντα εκεί και περιμένουν τους πόθους μας γιά να ξαναζωντανέψουν.Ψάχνουμε ναρθούν κοντά μας με τις θύμισες κάποιου αρώματος, κάποιου αγγίγματος, κάποιας λέξης, κάποιας κρυφής ματιάς στα σκοτεινά. Κει που τα μάτια γυάλιζαν από την αντανάκλαση του πανιού, κει που τα χέρια έψαχναν, να πάψουν να νοιώθουν αδειανά από αγγίγματα, μεστού ηδονικού πυρετού. Μας γέμισες υπέροχες σκέψεις, με τις λέξεις σου Αριστέα. Μας ανέβάσες σ' ένα τραίνο, που περνά γρήγορα από εικόνες νοσταλγικές, εικόνες που παλεύει ο καθένας να τις φέρει κοντά του. Το τραίνο δύσκολα γυρίζει πίσω, μόνο αν οι γραμμές, σαν τις λέξεις σου, γυρίσουν και το κάνουν να ξαναπεράσει από το ίδιο σημείο. Αυτή η ελπίδα από μακρινή έγινε τόσο κοντινή, τόσο ζωντανή, τόσο δική μας!!
    Νάχεις μιά υπέροχη μέρα, σαν τα υπέροχα, που μας έδωσες να δούμε με τα μάτια της σκέψης σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "η ανυπαρξία του ταβανιού" Πολύ μου άρεσε αυτό Δημήτρη!
      Σε ευχαριστώ πολύ για τα υπέροχα λόγια που μου άφησες εδώ!
      Να'σαι καλά!
      Τα φιλιά μου !

      Διαγραφή
  8. "Ψύχρα έβαλε και το θερινό πια δε μας σηκώνει..."

    Εδώ το ερώτημα είναι: είμαστε αναγκασμένοι μια ζωή να μοιραζόμαστε τα ποπ κορν με το ίδιο χέρι;
    Το σινεμά να μένει στη θέση του και όλα τ' άλλα βρίσκονται...
    Έχε το νου σου μην κρυώσει το θερινό το σινεμά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ρομαντική μου πλευρά θα σου πει : ναι είναι υπέροχο να αντέχεις στα χρόνια.
      Η πρακτική πλευρά που ανέπτυξα με τα χρόνια, θα συμφωνήσει απόλυτα μαζί σου: Το σινεμά να μένει στη θέση του και όλα τ' άλλα βρίσκονται...
      Να'σαι καλά αρχηγέ!

      Διαγραφή
  9. Με το καλό το συμπόσιο, Αριστάκι μου!!! Υπέροχο το ποίημα!!! Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για όλα Ειρήνη μου!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  10. "Σαν παλιό σινεμά" λοιπόν μια ολόκληρη ιστορία αγάπης! Σε γλυκοφιλώ και σε γλυκοκαλημερίζω! :))

    Υ.Γ Έχω πολύ μεγάλο πρόβλημα με το ίντερνετ του γελοίου του οτε :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ ανθρώπινος ο λόγος σου!
    Το θερινό το σινεμά το φυλάμε στης ψυχής μας τα βάθη και το προστατεύουμε από την ψύχρα εμείς οι ίδιοι.
    Είναι η ελευθερία που αισθάνεσαι μέσα του και δεν την προδίδεις ποτέ, αφού μπορείς να στρέφεις το κεφάλι προς τα πάνω και να είναι όλος ο ουρανός δικός σου...
    Εμείς αποφασίζουμε...
    Φιλιά πολλά!

    υ.γ.
    Τι εννοείς με το "διπλή κάλπη" στο συμπόσιο;
    Είμαι και λίγο τραλαλα αυτό τον καιρό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια σου Γλαύκη μου!
      Εμείς αποφασίζουμε! Το κρατώ αυτό!
      Φιλάκια πολλά!

      Η διπλή κάλπη τελικά...ναυάγησε ως ιδέα!
      Θα δεις αύριο :)

      Διαγραφή
  12. Καλη επιτυχία στο συμπόσιο αγαπημένη μου.
    Θερινό σινεμά αγαπω και το ποιημα σου νομιζω τα περιεχει ολα οσα το χαρακτηριζουν.
    Φιλαρες πολλες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Δημητρούλα μου :)))
      Φιλάκια πολλά! ♥

      Διαγραφή
  13. Θα συμφωνησω με τη Νασια, πολυ μου αρεσε η αναλογια σου!

    Και μου θυμισες την αρχη αυτης της γαλλικης ταινιας, αν δεν την εχεις δει ειναι πολυ γλυκια:

    http://youtu.be/3wOoJ--U5G0


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ω! Θα τσεκάρω την ταινία ..αύριο καθώς τρέχω με το Συμπόσιο ακόμα!
      Σε ευχαριστώ για το πέρασμά σου Εύη μου !
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  14. Ομορφιααααα!! Πολυ ωραιο το ποιημα. γλυκο και ρομαντικο.
    Ετσι σαν εσενα..κατα βαθος.. Χιχιχι
    ΚΑλο κουράγιο με το συμποσιο!
    Φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ καρδούλα μου!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  15. Κάτι μου λέει ότι αυτός δεν πήγαινε να δει το έργο.
    Τουλάχιστον μετά σε ρώταγε τι είδες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Πολύ όμορφο το ποίημά σου Αριστέα μου! Δυο πρωταγωνιστές και σκηνοθέτες στο κοινό έργο της ζωής και της αγάπης.
    Ακόμα κι αν ήταν άδοξο το τέλος θα χεις πάντα την μυρωδιά από τις βουκαμβίλιες καρδιά μου!!!
    Κι έχεις ακόμα μπόλικο φιλμ για να τραβήξεις την επόμενη ταινία!!!
    Σε φιλώ μπουκλί μου!!! Αναμένοντας την διπλή κάλπη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσε Μαρλέν μου!
      Λες ε; Έχω φιλμ μμμ!
      Να'σαι καλά!
      Μάκια!

      Διαγραφή
  17. :) Ε τι να σου πω τώρα! Αν συμμετείχα σκεφτόμουν να γράψω για θερινό σινεμά.. τελικά έμπνευση γιοκ για ποίημα και έγραψα ιστορία μυστηρίου! Σε περιμένω να μου πεις την γνώμη σου!
    Πολύ όμορφο, περιλαμβάνει πολλά και μ'αρέσει!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Η πορεία των θερινών σινεμά και η πορεία του έρωτα! Τελικά είναι νομοτέλεια ότι όλα τα ωραία τελειώνουν κάποτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα ωραία μπορεί να τελειώνουν , αλλά πάντα υπάρχει η ελπίδα για ΤΑ καλύτερα Σοφία μου! ;-)
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  19. Σαν τον ασπρομαυρο κινηματογραφο της νιοτης μας
    Ηχουν τα λογια σου
    Τοτε που τη βγαζαμε με πασατεμπο
    Και παγωτο χωνακι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άλλες εποχές..ευτυχείς Όσοι τις έζησαν ..με την αθωότητα εκείνης της εποχής :))
      Να'σαι καλά Velvet!

      Διαγραφή
  20. Ώρα 9.30 οι πόρτες έκλεισαν,τα φώτα χαμήλωσαν ,οι θεατές περιμένουν με αγωνία να απολαύσουν την ταινία στο cinema Aristea ! Πράγματι η ταινία καταπληκτική αφήνει στο κοινό μια γλύκα, μια νοσταλγία και μια πίκρα για το τέλος, που όμως το βραδινό αεράκι γρήγορα την παίρνει μακριά και χάνεται!!!Κοιτάζω τα ΠΡΟΣΕΧΩΣ... Τα καλύτερα έρχονται!!!!!! Αριστέα, μπράβο!!!! Συνέχισε να τιμάς το όνομά σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Ινώ μου, χαίρομαι που σου άρεσε αλλά και για την ευχή!
      Να'σαι καλά!
      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  21. ακόμα κι απ' την πίκρα σου, μια γλύκα ξεχειλίζει... και μια ελπίδα για το αύριο, για την επόμενη ταινία... αυτήν που εύχομαι ολόψυχα πιο συναρπαστική από την πρώτη να είναι!
    ομορφιά μου, να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να'σαι καλά Βίκυ μου, σε ευχαριστώ για την υπέροχη ευχή σου...
      Φιλάκια ♥

      Διαγραφή
  22. Προσεχώς: "Συμπόσιο Ποίησης".
    Παραγωγή: Aristea Films
    Παίζουν: Ποιητική Κομπανία

    Στο θερινό σου σινεμά, είδαμε να προβάλλονται γνώριμες & αγαπημένες στιγμές. Υπέροχο!...
    Καλή πρεμιέρα Αριστέα μου:-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χεχε! Υπέροχο σχόλιο!
      Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία μου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  23. Aριστέα μου, σήμερα είδαμε και μια ταινία μέσα απ' το ποίημα σου,
    νιώσαμε και τις θερινές μυρωδιές του σινεμά....
    Κάπου έκοψα κι ένα ανθάκι από αγιόκλημα εκεί στην πλαϊνή μάντρα του κινηματογράφου.
    Με ταξίδεψες.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σκόρπισα μυρωδιές λουλουδιών Πασταφλωρίτσα μου!
      Να'σαι καλά!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  24. αυτοί οι τίτλοι τέλους.. σου αφήνουν μια όμορφη γεύση... ή μία πίκρα... κρίμα... καλό βραδυ..καή επιτυχία στην ποιηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι από τα δύο Παρασκευή μου. Έτσι δε είναι εξάλλου η ζωή;
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  25. Αντί σχολίου, τους παρακάτω στίχους του γνωστού τραγουδιού του Κελαηδόνη.
    «Είναι κάτι νύχτες με φεγγάρι
    μες τα θερινά τα σινεμά
    νύχτες που περνούν
    που δεν θα ξαναρθούν
    μ' αγιόκλημα και γιασεμιά»

    Αλίμονο στις νέες γενιές που δεν θα προλάβουν τα θερινά σινεμά. Ελάχιστα απέμειναν, μέχρι που θα γίνουν κι αυτά ανάμνηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ για τους στίχους Σταμάτη!
      Ναι , συμφωνώ μαζί σου.,..κρίμα είναι για όσες γενιές δεν ζήσουν τέτοιες στιγμές!
      Να'σαι καλά!

      Διαγραφή
  26. Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Κικίτσα μου!
      Χαίρομαι που σου άρεσε!
      Φιλάκια!

      Διαγραφή
  27. Εκείνη την -τόσο γλυκιά- ώρα που ο ύπνος με αγκαλιάζει τρυφερά, γιατί με κατακλύζουν συνέχειες ιστοριών, ανατροπές χαρακτήρων και λέξεις - φωτογραφία των συναισθημάτων μου; ΓΙΑΤΙ;;; (τουλάχιστον δεν είμαι μόνη...)
    Το θερινό σινεμά σου πρόβαλε στιγμές που γίνονται μια ολόκληρη ζωή, που γίνεται μια ανάμνηση τέτοια που σε κάνει να αναρωτιέσαι αν την έζησες πραγματικά ή αν την είδες στη μεγάλη οθόνη...
    Πολλά φιλιά αφήνω, Αριστέα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο γλυκά και τρυφερά το περιέγραψες Αλεξάνδρα μου!
      Ναι αναρωτιέσαι μετά...ήταν όντως αληθινό;
      Αλλά πάλι καλά που υπάρχουν οι εικόνες στη σκέψη λέω εγώ!
      Φιλάκια πολλά! :))

      Διαγραφή
  28. Yπάρχιε ένα υπέροοχο θερινό σινεμά Κάτω απο την Ακρόπολη το ΘΗΣΕΙΟΝ " μ' αγιόκλημα και γιασεμιά» ..με ταξίδεψες... υπέροχο !!!.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλυδία μου, σε ευχαριστώ πολύ πολύ!! :))
      Φιλάκια πολλά! ♥

      Διαγραφή
  29. Ολόκληρη ζωή.. σε λίγες γραμμές Αριστέα μου... γεμάτες θερινές βραδιές και βουκαμβίλιας άρωμα....!!! τι ομορφο..!!!! φιλακιααααα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Απόψε με συναρπάζεις συνεχώς!
    Υπέροχο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Μαρία μου! :)))
      Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε !♥

      Διαγραφή